توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    موضوع پژوهش برای درس تفکر پایه هفتم

    دسته بندی :
    1. نکس 98
    2. مطالب سایت
    3424بازدید

    موضوع پژوهش برای درس تفکر پایه هفتم را از سایت نکس 98 دریافت کنید.

    تحقیق تفکر و سبک زندگی هفتم {تحقیق طرح پژوهش}

    موضوع:تحقیق طرح پژوهش

    درس:تفکر و سبک زندگی

    نام معلم راهنما:آقای محمد رضا دهقان

    کلاس: هفتم نورتهیه کننده:محمد سجاد رجب زاده

    دبیرستان نمو نه مالصدرا تفت

    طرح پژوهش

    عنوان یا پرسش پژوهش:

    چگونه در درس هاپیشرفت کنم؟

    هدف یا اهدافی که از انجام پژوهش دارم:

    می خواهم سعی و تلاش کنم که درس ها پیشرفت کنم چون باعث

    فتخار افتخارپدر و مادرم شوم وتا در آینده به شغل مورد علاقه خودم برسم و در درس ها نمره خوب بگیرم.

    شیوه ای که برای گردآوری اطلاعات به کار می بریم :

    - ابزارهایی که برای ثبت مشاهدات طراحی کرده ام:

    گزارش پژوهش

    عنوان یا پرسش پژوهش:

    چگونه در درس هاپیشرفت کنم؟

    هدف یا اهداف پژوهش:

    می خواهم سعی و تلاش کنم که درس ها پیشرفت کنم چون باعث

    فتخار افتخارپدر و مادرم شوم وتا در آینده به شغل مورد علاقه خودم برسم و در درس ها نمره خوب بگیرم.

    شیوه گردآوری اطلاعات:

    نتایج پژوهش/پاسخ پرسش پژوهش:

    پیشنهادها یاپرسش های جدید:

    منبع مطلب : saredeh79.blogfa.com

    مدیر محترم سایت saredeh79.blogfa.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    پیشنهاد موضوع پژوهش - به رنگ آينه

    در طي طريق  كارشناسي ارشد يكي از جانفرسا ترين مراحل، يافتن موضوع بديع و اصيل براي پژوهش است. با توجه به اقدامات استراتژيك  اخير موضوع زير را به پژوهندگان فرهيخته پيشنهاد مي كنم. خدا به مرض وسواس كار با قوانين انگلو امريكن گرفتارتان كند اگر از آن استفاده كنيد و كپي رايت را رعايت نكنيد.

    عنوان پيشنهادي:

    ” بررسي تاثير مبارزه با  قليان بر رشد سواد اطلاعاتي نسوان”

    اين موضوع  اصيل است زيرا نهي آن “باي نحو كان” نزديك بود دودمان قجر را بر باد دهد؛ و بديع است زيرا مبارزه با آن تازه كليد خورده است.

    در اينجا شما در باره موجودي پژوهش مي كنيد كه علاوه بر پيچيد گي هاي قسمت قدامي ، لوله اش به آن ور آب وصل است و پاي استعمار پير و آتش و ذغال خوب و منقلش در ميان است! صد البته بسياري از اصحاب  دود كشته مرده ي راهنمايي و مشاوره عملي و نظري آن خواهند بود

    نشریافته در نشریه الکترونیکی مرحوم شیرازه

    منبع مطلب : fkhosravi.com

    مدیر محترم سایت fkhosravi.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    تحقیق برای درس تفکر و پژوهش-تفکر و سبک زندگی پایه هفتم و هشتم و نهم

    ... دانلود ...

    فهرست

    چکیده

    مقدمه

    معنی و مفهوم عدالت از دیدگاه امام علی (ع)

    مزایای برقراری عدل و عدالت از دیدگاه امام علی (ع) در یک جامعه اسلامی

    راهکارهای اجرای عدالت در یک حکومت اسلامی از دیدگاه امام علی (ع)

    وجود حاکمان و حکمرانان عادل و متّقی

    نظارت بر اعمال و رفتار صاحب منصبان در جامعه

    حقوق متقابل مردم و حاکمان (عدالت¬خواه) در جامعه

    لزوم ساده¬زیستی حاکمان اسلامی

    جمع¬بندی و نتیجه¬گیری

    فهرست منابع و مأخذ

    چکیده

    موضوع عدل و عدالت یکی از مباحث مهم دین مقدس اسلام است و مهم ترین منبع آن قرآن، سنت است. در میان فرقه های مختلف اسلامی شیعیان عدل (الهی) و امامت را جزء اصول دین خود می دانند. مظهر عدل و عدالت خواهی علی (ع) اولین امام آن ها می باشد. امام علی (ع) عدالت را یک تکلیف و وظیفه الهی بلکه یک ناموس الهی می داند. نهج البلاغه اثر جاویدان امام علی (ع) است که در آن عدالت اجتماعی به صورت یک فلسفه و یا نظریه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است.

    در این تحقیق دیدگاه امام علی (ع) درباره معنی و مفهوم عدل و عدالت، مزایای آن و راهکارهای رسیدن به عدالت اقتصادی در یک حکومت اسلامی مورد مطالعه قرار می گیرد. شکی نیست که یکی از مظاهر توسعه یافتگی برخورداری عامه مردم از رفاه نسبی اقتصادی می باشد و تحقق چنین امری از دیدگاه اسلام در احقاق حقوق مشروع هر فرد در جامعه توسط حاکمان عادل، متقی و ساده زیست میسر می باشد و این همان اصولی است که امام علی (ع) بدان توجه و تأکید داشته است.

    مقدمه

    عدالت در لغت به معنای برابرسازی و توازن است و در مفهوم اجتماعی، هرگاه حق هر صاحب حقی به او داده شود می گویند عدالت رعایت شده است. بنابراین عدالت اقتصادی- که یکی از مظاهر عدالت اجتماعی است- به معنای رعایت استحقاق ها و دادن حقوق اقتصادی افراد است.

    تعریف مذکور از عدالت اقتصادی ما را به این نکته رهنمون می سازد که برابری در حقوق و امکانات و برقراری تعادل در جامعه، همیشه همراه با عدالت نیست و هرگونه برابری و تعادل بدون رعایت حقوق صاحبان حق، نوعی بی عدالتی به حساب می آید. بنابراین عدالت اقتصادی چیزی غیر از تعادل اقتصادی است و دلیل ناکام ماندن بسیاری از تئوری های اقتصادی در جهت تأمین عدالت اقتصادی، برابر دانستن مفهوم عدالت و تعادل بوده است، در صورتی که بسیاری از تعادل های اقتصادی موجب بروز شکاف طبقاتی و محروم شدن عده ای از حقوق خودشان گردیده است. برای نمونه تأکید اقتصاددانان بر تعادل عرضه و تقاضا و مکانیزم بازار را می توان مطرح کرد: اگر دخالت دولت و حامیان اجرای عدالت نباشد مکانیزم های موجود، تعادل در عرضه و تقاضا را بوجود می آورند، ولی این تعادل به بهای خارج شدن عرضه کنندگانی است که یارای رقابت با غول های اقتصادی را ندارند یا موجب خارج ساختن نیازمندانی است که از صف متقاضیان به دلیل فقر و محرومیت بازمانده اند و این امر باعث عمیق تر شدن شکاف طبقاتی و خدشه دار شدن ریشه های عدالت در جامعه می گردد.

    مکتب اسلام با الهام از آیات قرآنی و روایات پیشوایان دینی که بر اقامه عدل و قسط در جامعه انسانی تأکید دارند، به عدالت اقتصادی به عنوان یکی از اصول اقتصاد اسلامی می نگرد و از آن جا که هدف از بعثت انبیا تحقق عدالت اجتماعی است، بر عدالت خواهی در همه ابعاد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی پافشاری می نماید. به عنوان مثال قرآن کریم فلسفه تشکیل حکومت ها و بعثت انبیا را اقامه قسط و عدل و حل اختلافات گوناگون بین مردم دانسته است (سوره بقره آیه 113 و حدید، آیه 25).

    سایر مکاتب اقتصادی نیز هدف حقوقی جامعه را تأمین مصالح اجتماعی دانسته اند، با این تفاوت که مکتب اسلام علاوه بر تکاپو و تلاش برای تأمین مصالح اجتماعی، هدف نهایی جامعه را تکامل معنوی انسان ها و تقرب به درگاه الهی می داند، در صورتی که مکاتب غیرالهی به دلیل اعتقاد نداشتن به جهان آخرت و اکتفا به برنامه ریزی برای زندگی کوتاه دنیوی، تأمین مصالح اجتماعی را هدف نهایی می دانند. از این جا می توان به رابطه تنگاتنگ حقوق و اخلاق در مکتب اسلام پی برد، زیرا نظام حقوقی اسلام زیرمجموعه نظام اخلاقی است و رعایت کامل احکام و قواعد حقوقی در صورتی که با نیت خالص و به قصد نیل به کمال و سعادت یعنی تقرب به خدا انجام پذیرد، نوعی اطاعت از تکالیف اخلاقی محسوب می گردد. این رابطه موجب معیار قرار گرفتن عدالت و جلوگیری از هر گونه ظلم و اجحاف در فقه اسلامی شده است و همه احکام و قواعد فقهی با توجه به این اصل تنظیم گردیده اند، قواعدی چون لاضرر یا احکام مالکیت عوامل تولید و توزیع و… همه بر محور عدالت و رعایت استحقاق ها می باشند.

    منبع مطلب : 65pro.pg98.ir

    مدیر محترم سایت 65pro.pg98.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    دانلود کنید
    ناشناس 6 ساعت قبل
    1

    چرا بقیه ی سوال رو نداره ؟؟؟؟؟

    ناشناس 1 روز قبل
    -1

    خوبه

    . 4 روز قبل
    0

    .

    ناشناس 5 روز قبل
    2

    سلام ای کاش دوستان درنظرات جواب خودشونو بزارن
    با تشکر

    kimi 6 روز قبل
    1

    به نظرم دلیل پرخاشگری نوجوانان موضوع خوبی میتونه باشه 🤷🏻‍♀️

    محمد 8 روز قبل
    0

    خوبه

    ۰۰۰۰۰ 13 روز قبل
    0

    خوبه

    مهدی 15 روز قبل
    4

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید