در حال پالایش مطالب میباشیم تا اطلاع ثانوی مطلب قرار نخواهد گرفت.
    توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).
    تبلیغات دانشگاه آزاد

    طریقه ثبت نام سجام سهام عدالت

    1 بازدید

    طریقه ثبت نام سجام سهام عدالت را از سایت نکس 98 دریافت کنید.

    روش ثبت‌نام دارندگان سهام عدالت در سامانه سجام اعلام شد

    روش ثبت‌نام دارندگان سهام عدالت در سامانه سجام اعلام شد

    به گزارش شهرآرانیوز، افرادی که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده بودند سهامدار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی محسوب می‌شوند که زمان ثبت نام سهام عدالت آن جا ساکن بوده‌اند. در نتیجه شرکت‌های همان استان مدیریت سهامشان را برعهده دارد. در ماه‌های گذشته این شرکت‌ها در بورس پذیرفته شده و سهامشان قابل معامله است.

    براین اساس، افراد مذکور لازم است هر چه سریع‌تر در سامانه سجام به نشانیsejam. Irثبت نام کرده و کد بورسی خود را دریافت کند.

    متقاضیان می‌توانند عبارت سامانه سجام را در صفحه مرورگر خود جست و جو کرده یا از طریق آدرس http://sejam.irوارد صفحه اصلی شده و به بخش ثبت نام در سامانه مراجعه کنند.

    در مرحله دوم، شماره تلفن همراهی که تحت مالکیت متقاضی قرار دارد، ثبت می‌شود. پس از این مرحله، یک کد تایید به شماره تلفن همراه ثبت شده در سایت ارسال می‌شود. بعد از ارسال کد، متقاضی با وارد کردن آن باید اطلاعات مربوط به کد ملی و نوع شخصیت را در سامانه وارد کند.

    مرحله پنجم به انتخاب اصیل یا نماینده قانونی اختصاص دارد. پس از این مرحله، هزینه ثبت نام در سامانه برای متقاضی نمایش داده می‌شود.

    مرحله هفتم، پرداخت هزینه از طریق درگاه بانکی است. پس از عبور از هفت مرحله نخست، مشتری در مرحله هشتم به تکمیل اطلاعات خود می‌پردازد.

    در این مرحله، شش فرم باید تکمیل شود. این شش مرحله شامل ثبت اطلاعات هویتی و ارتباطی، درج کد بورسی، ثبت اطلاعات شغلی و مالی و در آخر ثبت حساب‌های بانکی می‌شود.

    پس از این، در مرحله نهم سامانه وارد استعلام اطلاعات وارد شده از سوی مشتری می‌شود. پاسخ استعلام مرحله جدیدی از فرآیند ثبت نام است. در صورتی که استعلام موفق باشد از طریق پیامک کد رهگیری ارسال می‌شود در غیر این صورت مشکل موجود به مشتری به صورت پیامکی اطلاع داده می‌شود. در واقع در مرحله دهم استعلام موفق ورود به مرحله بعد را ممکن می‌سازد.

    در مرحله یازدهم، انتخاب مرکز احراز هویت از سوی مشتری باید انجام شود. در این مرحله مشتری دو گزینه پیش رو دارد. احراز هویت به صورت حضوری یا احراز هویت به صورت غیرحضوری. با انتخاب هر کدام از این گزینه ها، وارد مرحله دوازدهم شده است. در صورتی که مراجعه حضوری باشد از طریق مراجعه به مراکز مربوطه می‌تواند به تکمیل این مرحله و دریافت کد ۱۰ رقمی اقدام کند و در صورتی که الکترونیکی باشد از طریق وب و تلفن همراه می‌تواند نسبت به دریافت کد ۱۰ رقمی اقدام کند.

    انتخاب هر کدام از این گزینه‌ها به تکمیل عملیات نهایی منجر می‌شود. در این مرحله تصویر چهره و امضا ثبت می‌شود و کد بورسی به مشتری تحویل داده خواهد شد.

    سهامداران سهام عدالت در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرند.

           آخرین اخبار درباره سهام عدالت را در شهرآرانیوز بخوانید

    منبع: ایسنا

    منبع مطلب : shahraranews.ir

    مدیر محترم سایت shahraranews.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    آموزش تصویری ثبت نام در سامانه سجام

    مرورگر شما از این ویدیو پشتیبانی نمیکنید.

    ✎ آموزش گام به گام ثبت نام در سجام

    در قدم نخست شما باید وارد سایت sejam.ir شوید. شماره همراه خود را وارد نمایید تا کد برای شما پیامک شود. پس از واردکردن کد ارسالی شما وضعیت اولیه را پشت سر گذاشتید.

    در مرحله بعدی شما لازم است فرم‌های مربوطه را با اطلاعات صحیح پر کنید.

    این اطلاعات، در چند دسته هویتی، ارتباطی، سهامداری، شغلی، مالی و اطلاعات حساب بانکی، تقسیم‌بندی می‌شوند.

    بعد از تکمیل مراحل ثبت‌نام در سامانه سجام و پذیرفتن تعهدات استعلام اطلاعات هویتی، اطلاعات کدهای سهامداری و اطلاعات حساب بانکی شخص گرفته‌شده و در صورت تائید کد پیگیری برای شخص پیامک می‌شود، در این مرحله شخص راستی آزمایی شده و شروع از قسمت ثبت‌نام اولیه ثبت‌نام را آغاز می‌کنید.

    حال برای شروع بر روی گزینه ((ثبت‌نام در سجام)) کلیک نمایید. پس از آن شما به صفحه ذیل ارجاع داده می‌شوید:

    حال در این صفحه شما می‌بایست شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید و پس از آن دکمه ((دریافت تائید کد)) را کلیک نمایید. سپس به این صفحه وارد خواهید شد:

    ② در این صفحه شما بایستی کد تائید ارسال‌شده به شماره تلفن همراه را وارد نموده و در قسمت پایین صفحه کد ملی ۱۰ رقمی را وارد نمایید. هم‌چنین با توجه به اینکه برای خود یا شرکتتان کد می‌گیرید بایستی به ترتیب شخص حقیقی و یا شخص حقوقی را انتخاب نمایید. پس از آن با زدن دکمه تائید به صفحه ذیل ارجاع داده می‌شوید:

    ③ در این صفحه چنانچه شما شخصاً اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنید می‌بایست حتماً گزینه اصیل را انتخاب نمایید اما اگر به نمایندگی از فرد یا شرکتی اقدام به افتتاح حساب می‌کنید گزینه دوم را انتخاب کرده و توجه داشته باشید که در مورد دوم حتماً بایستی یک برگه وکالت که از سوی دفترخانه‌های رسمی کشور تائید شده باشد همراه داشته باشید. پس از آن شما ب صفحه زیر هدایت می‌شوید:

    ④ شما در این مرحله با انتخاب یکی از درگاه‌های ارائه‌شده مبلغ ۱۰۰ هزار ریال (۱۰ هزار تومان) را واریز نموده و پس از آن به صفحه ذیل خواهید رفت:

    ⑤ در این صفحه بایستی اطلاعات هویتی خود اعم از نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، جنسیت، نام پدر، شماره شناسنامه و سایر اطلاعات موجود در شناسنامه را وارد نمایید. پس از تکمیل اطلاعات فوق و زدن دکمه تائید، به صفحه ذیل ارجاع داده می‌شوید:

    ⑥ در این صفحه اطلاعات ارتباطی خود اعم از آدرس دقیق پستی به ترتیب خواسته‌شده و هم‌چنین پست الکترونیک (E-mail)، تلفن ثابت (منزل) و تلفن همراه خود را وارد نموده و پس از بررسی عدم وجود خطا در اطلاعات واردشده با زدن دکمه تائید به مرحله بعد می‌روید:

    ⑦ در این مرحله شما بایستی با توجه به اینکه شما می‌خواهید در کدام بازار به فعالیت بپردازید یکی از گزینه‌ها را انتخاب نمایید. بازار بورس و فرابورس که همان بازار اوراق بهادار است و بورس کالا و بورس انرژی نیز از سایر گزینه‌هاست. سرمایه‌گذاران حقیقی عموماً در بورس‌های اوراق بهادار و کالا فعال هستند اما اشخاص حقوقی متناسب با برنامه‌های خودشان ممکن است در بورس انرژی نیز وارد شوند. لازم به ذکر است که برای تکمیل این مرحله، پس از انتخاب نوع بازار، حتماً کد سهامداری خود را نیز وارد نمایید. پس از تکمیل این مرحله وارد مرحله بعدی بشوید.

    ⑧ در این قسمت اطلاعات شغلی خود را وارد نمایید. توجه فرمایید که می‌توانید تنها موارد ستاره‌دار را تکمیل نمایید و سایر موارد که درواقع داده‌های اختیاری می‌باشند را رها نمایید. چنانچه خانه‌دار هستید می‌توانید اطلاعات منزل خود را وارد نمایید تا موردی خالی نمانده و بتوانید سایر مراحل را نیز طی نمایید. پس از تکمیل اطلاعات به صفحه اطلاعات مالی ارجاع داده خواهید شد که تصویر آن را در ذیل می‌بینید:

    ⑨ در این مرحله نیز تنها اطلاعات ستاره‌دار را پر نمایید و در ضمن حتماً نیاز نیست که به‌حساب و کتاب دقیق بپردازید و محاسبات انجام دهید بلکه صرفاً یک برآورد کلی از آینده معاملات را در نظر گرفته و به سؤالات پاسخ دهید. پس از آن دکمه تائید را زده تا به صفحه اطلاعات حساب بانکی ارجاع داده شوید:

    ⑩ در این صفحه می‌بایست شماره‌حسابی که به کارگزاری معرفی می‌کنید تا تمامی مراودات مالی شما با نهادهای بورسی انجام بگیرد، ارائه نمایید؛ بنابراین تمامی اطلاعات اعم از شماره‌حساب و شماره شبای بانکی، نام شعبه و کد شعبه و … را درج نمایید. حتماً تیک حساب پیش‌فرض را بزنید. توجه فرمایید که تمامی مطالبات شما از نهادها و شرکت‌های بورسی مانند سود تقسیمی به‌حساب پیش‌فرض معرفی‌شده از سوی شما واریز خواهد شد.

    ⑪ در آخر شما در صفحه تعهدات بایستی متعهد شوید که تمامی اطلاعات را به‌درستی وارد کرده‌اید و در ضمن در صورت هرگونه تغییر در اطلاعات ثبتی، فورا اقدام به ویرایش اطلاعات خود از طریق سامانه سجام بورس sejam.ir نمایید. پس از نهایی شدن این مرحله، تمامی اطلاعات واردشده به‌صورت یکجا برای شما به نمایش درخواهد آمد و شما در آن صفحه مجدداً بررسی می‌کنید که تمامی اطلاعات را صحیح وارد کرده‌اید و به این ترتیب با نهایی کردن اطلاعات ثبت‌نام اولیه شما تکمیل می‌گردد و در این مرحله یک کد ۱۰ رقمی به شماره همراه شما پیامک می‌گردد. اگر شما سرمایه‌گذار جدیدی هستید که به تازگی می‌خواهید وارد بازار بشوید بایستی کد ده‌رقمی را به کارگزار خود اعلام نمایید تا ثبت‌نام شما در کارگزاری نیز نهایی گردد، اما اگر پیش از تاریخ مزبور شما ثبت‌نام کرده‌اید و در حال معامله هستید در لحظه اتمام ثبت‌نام اولیه، نیازی به کار دیگری ندارید. عموماً پس از یک ماه به شما پیامکی داده می‌شود که بایستی به یکی از شعب دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه نموده و در آنجا مراحل نهایی همچون پر کردن یکسری فرم‌های دیگر و گرفتن عکس و … را انجام دهید تا پس از آن ثبت نام در سامانه سجام بورس نهایی گردد. لازم به ذکر است که در مراجعه به دفاتر پیشخوان بایستی ۵ هزار تومان دیگر نیز پرداخت نمایید.

    راهنمای پیگیری سجام

    درصورتی‌که کد پیگیری شما پیامک نشود، احتمالاً بخشی از اطلاعات هویتی مهم خود مانند کد ملی یا شماره شناسنامه را اشتباه وارد کرده‌اید. در این صورت با ورود مجدد به سامانه سجام از این لینک می‌توانید وضعیت خود را در مراحل ثبت‌نام ببینید و اطلاعات هویتی را ویرایش کنید.

    ویرایش سریع اطلاعات در سامانه سجام

    اگر اطلاعات ثبتی شما نزد یک کارگزار (اعم از آدرس محل سکونت یا شماره‌حساب اعلامی و …) تغییر می‌کرد به‌منظور الزامات سازمان بورس حتماً بایستی موضوع را به تمامی نهادهای بازار سرمایه اعم از صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا کارگزاری اعلام می‌کردید و شاید بابت این موضوع نیاز به مراجعه حضوری و صرف وقت داشتید و این خود موضوعی فرسایشی محسوب می‌شود. درحالی‌که با راه‌اندازی سامانه سجام شما بلافاصله با مراجعه به سایت sejam.ir می‌توانید سریعاً اطلاعات خود را ویرایش نمایید.

    هزینه ثبت نام در سجام چقدر است؟

    هزینه ثبت‌نام آنلاین در سجام ۱۰ هزار تومان است. البته برخی کارگزاری‌ها هزینه ثبت‌نام آنلاین سجام را به هنگام ثبت‌نام در کارگزاری پرداخت می‌کنند. احراز هویت سجام نیز در کارگزاری‌ها رایگان هست ولی اگر به مراکز پیشخوان برای احراز هویت مراجعه کنید، هزینه‌ای بین ۵ تا ۱۰ هزار تومان باید بپردازید.

    مهلت ثبت نام سجام تا چه زمانی است؟

    مهلت ثبت‌نام در سامانه سجام تا آخر سال ۱۳۹۸ است. درصورتی‌که مهلت ثبت‌نام به اتمام برسد، تمام خدمات بازار سرمایه به روی فرد بسته می‌شود.

    اگر شماره پیگیری سجام را فراموش کنیم چطور به آن دسترسی پیدا کنیم؟

    در سایت سجام بر روی گزینه “ورود به سجام” کلیک کنید و وارد سامانه شوید. در صفحه ورود کد پیگیری شما در سامانه نمایش داده می‌شود.

    مدارک لازم برای احراز هویت چیست؟

    برای انجام احراز هویت کافی است شناسنامه و کارت ملی هوشمند را به همراه داشته باشید.

    مشتریانی که قبلاً توسط کارگزاری‌ها احراز هویت شده‌اند، باید مجدد احراز هویت شوند؟

    بله تمامی افراد کد معاملات آنلاین بورس دارند و قبلاً توسط کارگزاری احراز هویت شده‌اند باید یک‌بار دیگر در سامانه سجام ثبت‌نام کرده و احراز هویت شوند.

    منبع مطلب : boursiran.ir

    مدیر محترم سایت boursiran.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    ایرنا

    ایرنا

    گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد حاکی است، مطابق پیش‌بینی های انجام شده در مرحله نخست، برای ثبت نام بورس و سامانه سجام، متقاضیان می‌توانند عبارت سامانه را در صفحه مرورگر خود جست و جو یا از طریق نشانی http://sejam.ir وارد صفحه اصلی شوند و به بخش ثبت نام مراجعه کنند.

    در مرحله دوم، شماره تلفن همراهی که تحت مالکیت متقاضی قرار دارد، ثبت می‌شود، پس از این در مرحله سوم، یک کد تأییدیه به شماره تلفن همراه ثبت شده در سایت ارسال می‌شود، بعد از ارسال کد، در مرحله چهارم، متقاضی با وارد کردن آن باید اطلاعات مربوط به کد ملی و نوع شخصیت را در سامانه وارد کند.

    بر اساس این گزارش ، مرحله پنجم به انتخاب اصیل یا نماینده قانونی اختصاص دارد، پس از این مرحله، هزینه ثبت نام در سامانه برای متقاضی نمایش داده می‌شود، مرحله هفتم، پرداخت هزینه از طریق درگاه بانکی است که پس از عبور از هفت مرحله نخست، مشتری در مرحله هشتم به تکمیل اطلاعات خود می‌پردازد.

    در این مرحله، شش فرم باید تکمیل شود، این شش مرحله شامل ثبت اطلاعات هویتی و ارتباطی، درج کد بورسی (در صورتی که قبلاً داشته‌اند)، ثبت اطلاعات شغلی و مالی و در آخر ثبت حساب‌های بانکی می‌شود.

    بنا به این گزارش، پس از این در مرحله نهم سامانه وارد استعلام اطلاعات وارد شده از سوی مشتری می‌شود، پاسخ استعلام مرحله جدیدی از فرآیند ثبت نام است، در صورتی که استعلام موفق باشد از طریق پیامک کد رهگیری ارسال می‌شود در غیر این صورت مشکل موجود به مشتری به صورت پیامکی اطلاع داده می‌شود، در واقع در مرحله دهم استعلام موفق ورود به مرحله بعد را ممکن می‌سازد.

    در مرحله یازدهم، انتخاب مرکز احراز هویت از سوی مشتری باید انجام شود، در این مرحله مشتری ۲ گزینه پیش رو دارد. احراز هویت به صورت حضوری یا احراز هویت به صورت غیرحضوری. با انتخاب هر کدام از این گزینه‌ها، وارد مرحله دوازدهم شده است.

    در گزارش ارسالی تاکید شد: در صورتی که مراجعه حضوری باشد از طریق مراجعه به مراکز مربوطه می‌تواند به تکمیل این مرحله و دریافت کد بورسی اقدام کند و در صورتی که الکترونیکی باشد از طریق تارنما و تلفن همراه. انتخاب هر کدام از این گزینه‌ها به تکمیل عملیات نهایی منجر می‌شود در این مرحله تصویر چهره و امضا ثبت می‌شود و کد بورسی به مشتری تحویل می شود. سهامداران سهام عدالت در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرند.

    طرح واگذاری سهام عدالت از سال ۸۴ آغاز شد و بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی دولت موظف است تا ۴۰ درصد سهام بنگاه های اقتصادی را به ۶ دهک پایین جامعه واگذار کند.

     سهام عدالت ۲ دهک پایین تحت پوشش دستگاه های حمایتی با ۵۰ درصد تخفیف ارائه شده که پرداخت آن بر اساس سود آن  بوده و از سال ۹۵ نیز این سود پرداخت شده است.

    بر این اساس به خانواده ها تا سقف  پنج نفر سهام عدالت تعلق گرفت و پس از اردیبهشت ماه با آزادسازی سهام عدالت مشمولان توانستند روش مستقیم یا غیر مستقیم را انتخاب کنند.

    همچننی بیستم آدرماه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد با اشاره به آغاز طرح ثبت نام غیرمستقیم های سهام عدالت در سامانه سجام گفت: تاکنون حدود ۱۲.۵ درصد سهامدران در این سامانه ثبت نام کرده اند.

    به گزارش ایرنا، علی نمازی  در نشستی افزود: ۶۲۰ هزار نفر در استان دارای سهام عدالت هستند که ۴۵۳ هزار نفر معادل ۷۰ درصد روش غیرمستقیم را در مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند.

    وی با بیان اینکه با پذیرش شرکت سرمایه گذاری با تماد «وسیزد» در بازار سرمایه، امکان خرید و فروش سهام آن فراهم شد، گفت: برای این که سهامداران بتوانند از منافع این شرکت استفاده کنند ثبت نام در این سامانه، احراز هویت و دریافت کد بورسی الزامی است و در صورتی که اقدام  نکنند سود سهام به آنها تعلق نخواهد گرفت.

    وی خاطرنشان کرد: برای تشکیل مجمع شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در استان باید بیش از ۵۰ درصد از دارندگان سهام عدالت روش غیرمستقیم احراز هویت شوند تا بتوان مجمع این شرکت سرمایه گذاری را برگزار

    منبع مطلب : www.irna.ir

    مدیر محترم سایت www.irna.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 6 روز قبل
    0

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید