در حال پالایش مطالب میباشیم تا اطلاع ثانوی مطلب قرار نخواهد گرفت.
    توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).
    تبلیغات دانشگاه آزاد

    سازندگان پیام چه اهدافی را دنبال می کنند

    1 بازدید

    سازندگان پیام چه اهدافی را دنبال می کنند را از سایت نکس 98 دریافت کنید.

    تولید محتوا رسانه چیست، و چه اهدافی را دنبال می کند؟

    تولید محتوا رسانه چیست، و چه اهدافی را دنبال می کند؟

    تولید محتوا رسانه نیازمند آگاهی و تجربه کافی در این زمینه است. تولید محتوا رسانه همان چیزیست؛ که در ساختار های مختلف تصویری، صوتی، موشن گرافیک و غیره قصد عرضه آن را داریم. تولید محتوا رسانه و آگاهی از آنچه که باید ارائه شود؛ تا آن موضوعاتی که می توانند در نتیجه گیری یاری‌مان کنند، اهمیت دارند.

    تولید محتوا رسانه از دانش و سواد رسانه ای برمی خیزد. این مقوله به هر کس که قصد دارد در دنیای تجارت الکترونیک قدمی موثری بگذارد اعلام می کند، که تولید محتوا منظم و هدفمند نیازمند چیرگی بر تمام جزئیاتی است؛ که در رسانه های فعال امروزی دنبال می شوند.

    تولید محتوا رسانه بسته به موضوع خود هدفمند است. حتی اگر ظاهرا و در نگاه اول مخاطب متوجه هدفمندی آن نباشد. تولید محتوا رسانه یک راهروی بزرگ و با ظرفیت بی نهایت است؛ که ذهن و آگاهی کاربران را با جهت دهی مشخصی هدایت می کند. این مسئله حکم همان تابلو های راهنما در یک جاده را بازی می کند. که شخصی چه بطور آگاهانه و چه به طور تفریحی قصد می کند؛ سفر خویش را در آن آغاز نماید.

    اهمیت تولید محتوا رسانه و نقش آن در جامعه

    رسانه و محتوا دو عضو جدایی ناپذیرند. که از روزهای ابتدایی روی کار آمدن فرهنگ و اجتماع خود را به شکل های گوناگونی روی ذهن افراد و مردم یک جامعه جای داده است. تولید محتوا رسانه برای صاحب یک کسب و کار ححکم به دست گرفتن قدرت را دارد. چرا که اوست که می تواند کنترل کند تا آنچه را می خواهد مخاطب ببیند، و آنچه را که نیاز دارد به واسطه آن به نتیجه و استراتژی از قبل چیده شده دست یابد، برساند.

    تحت تاثیر بودن اکثریت یک جامعه و اهمیت تولید محتوا رسانه بر آن موضوع جدیدی نیست. این تاثیر گاهی به نفع مخاطب و گاهی به ضرر او عمل می کند. اما داشتن آگاهی کافی در مورد این مسئله می تواند فرهنگ و موضوعات مطرح را ارتقا داده و کفه ی ترازوی مثبت این مبحث را از بخش منفی سنگین تر نماید. تولید محتوا رسانه غنی و ارزشمند همواره تاثیر مثبت و مستقیمی روی فکر و نحوه نتیجه گیری مخاطب خواهد داشت. پس نباید آن را دست کم گرفت.

    تولید محتوا رسانه همیشه حاوی پیام است.

    پیام داشتن محتوا تولیدی همواره پابرجاست. ما به راه های مختلف این پیام را به مخاطب منتقل می کنیم. گاهی با تولید محتوا رایگان، گاهی با ارسال خبرنامه و گاهی هم از طریق تبلیغات در همین زمینه. از هر سو که نگاه کنید دنیای ما با محتواهای مختلف در حوزه های گوناگون معنی پیدا کرده است.

    اما بعد از پیشرفت تکنولوژی این معنی در قالب شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف بیشتر گنجانده شد. تا زمانیکه ترجیح مردم، دریافت محتوا از سمت یک یا چند رسانه است؛ آگاهی داشتن از تولید محتوا رسانه به بهترین و باکیفیت ترین شکل خود لزومی دو چندان دارد. چرا که نمی توان هیچ ارائه دهنده خدمت، یا حتی یک فروشنده را یافت که از دیده شدن به هر واسطه ای خوشحال نباشد.

    اما پیام داشتن تولید محتوا رسانه نیز مانند تمامی جنبه های خود آگاهی خاصی را می طلبد. اینکه چگونه آن را به مخاطب منتقل کنیم؟ عکس باشد یا پادکست؟ متن باشد یا ویدئو؟ اندازه آن تا چه حد باید باشد؛ تا جذابیت بیشتری به آن تزریق شده و از خشک و رسمی بودن یا عدم تحریک پذیری برای مخاطب جلوگیری شود؟ از این دست سوالات و پرسش های مشابه و پیدا کردن بهترین جواب تولید محتوا رسانه شما را مثل کنترل تصمیمات و ذهن مخاطب به جهت دهی درست نزدیک می کند.

    رابطه تولید محتوا رسانه یونیک و قضاوت مخاطب

    مسلما هیچ اجباری در استفاده از یک محصول یا خدمت با تولید محتوا رسانه وجود ندارد. ما تنها محتوا تولید میکنیم که به صورت غیر محسوس بر قضاوت مخاطب تاثیر بگذاریم. چرا که همانطور که میدانید اجبار عامل مناسبی در هیچ زمینه ای نیست. آزاد گذاشتن افراد برای انتخاب و برگزیدن یک گزینه باید در آزاد گذاشتن دست آنها یا یک پیشنهاد خاص و تحریک برانگیز باشد. در نتیجه هرگونه رضایت مندی نیز در ادامه رخ خواهد داد.

    تولید محتوا رسانه سعی دارد؛ تا با قالب های مختلف محتوایی در ناخودآگاه مخاطب ثبت شده یا به طور تمام و کمال فرد را تحت تاثیر بگذارند. همین مسئله است که گاهی ارائه ی یک موضوع را در قالب اینفوگرافیک بهتر از نوشتن هزاران کلمه می داند. اگر این موضوع را با نو و تازگی تولید محتوا رسانه در هم بیامیزیم؛ می توانیم معجونی گوارا تولید کنیم که هر شخصی از نوشیدن آن ( استفاده یا بهره مندی ) رضایت مند خواهد شد.

    هدف اصلی تولید محتوا رسانه

    تولید محتوا رسانه هدفی جز سودآوری دو طرف ( مشتری – فروشنده ) ندارد. در گذشته این سودآوری عمدتا برای سمت فروشنده بیشتر از مشتری بود. تولید محتوا رسانه هدفی جز رعایت اصول و قواعد موجود در حوزه خود ندارد. اگر قرار است خدمتی عرضه شود پس بهتر است به سود دو طرف موجود در این رابطه فکر شود.

    با رشد آگاهی رسانه ای مردم دنیای تبلیغات تنها با عرضه آن و بسنده کردن به روش های قدیمی پاسخگو نیست. هدف اصلی تولید محتوا رسانه این است؛ که خود مخاطب با به خرج دادن قوه تحلیل و تصمیم گیری انتخابش را انجام دهد. تحقیق کند. جستجو کند. و از نظرات مختلف آگاه شود. هنگامی که اعتبار سنجی و صحت مطلب به اثبات رسید آنگاه با اعتماد کامل به سراغ خدمت یا محصول مذکور برود. این مسئله تنها به لطف تولید محتوا رسانه ممکن می شود.

    منبع مطلب : rayamarketing.com

    مدیر محترم سایت rayamarketing.com لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    سواد رسانه ای چه اهدافی را دنبال می کند؟

    در گامی فراتر می‏توان چنین اظهار داشت که هدف‏ سواد رسانه‏ ای ارتقای خود رهبری از طریق فرایندهای استدلال، تحلیل،مفاهمه و مهارت‏ های ابزار وجود است.
    بنابراین هدف اصلی سواد رسانه‌ای می‌تواند این باشد که بر اساس آن بتوان دید آیا بین محتوای یک رسانه- به مثابه محصول نهایی- با عدالت اجتماعی رابطه‌ای وجود دارد یا خیر. به عبارت بهتر، خواننده یا بیننده یا شنونده‌ی یک مضمون رسانه‌ای بهتر است رابطه و نسبت محتوای یک رسانه با عدالت را در نظر گرفته و نزدیکی یا دوری محتوای یک رسانه‌ از عدالت را مورد توجه قرار دهد تا همیشه در ارتباط با رسانه‌ به جای تسلیم بودن و یا تسلیم شدن به رابطه‌ی یک‌سویه و انفعالی، رابطه‌‌ای فعال‌تر و تعاملی‌تر داشته باشد.


    محصول نهایی یک رسانه ممکن است بخشی از جهان یا شکل تحریف شده‌ای از آن باشد و یا حداقل در بازتاب دادن جهان ناموفق مانده باشد. محتوای رسانه می‌تواند در خدمت تثبیت یک جریان، گروه یا طبقه و یا در خدمت قدرت حاکمه باشد و آن طبقه و قدرت الزاماً عدالت‌جو، رهایی‌بخش و آزادی‌گرا نباشد.
    هدف‏های سواد رسانه ‏ای عموما تابعی هستند از شرایط زمانی و مکانی که معمولا به شکل پلکانی تعقیب می‏شوند; یعنی ممکن‏ است در مراحل اولیه‏ی آموزش ساماندهی استفاده‏ی روزانه از رسانه ها هدف باشد،ولی بلافاصله و به محض ظهور اولیه نشانه‏ی‏ توفیق در این مراحل هدف بالاتر عرض اندام می‏کنند.بنابر این،یکی از هدف‏های آموزش رسانه‏ای آن است که به‏ دریافت‏ کنندگان پیام‏ های رسانه ‏های جمعی کمک شود،به‏ مشارکت‏ کنندگانی آزاد در این فرایند تبدیل شوند تا این که منفعل، ساکن و مطیع در مقابل تصاویر و ارزش‏ها بنشینند که در یک‏ جریان یک‏طرفه از منابع رسانه‏ ای ارسال می‏شوند...هدف عملی سواد رسانه ‏ای آن است که تماشاچیان و یا مخاطبانی بپرورد که به دنبال برنامه‏های باکیفیت باشند و حس‏ منتقدانه‏ای از فرم،فرمت و محتوای رسانه ‏های جمعی در آن‏ها شکوفا شود .


    منبع:
    مقالات منتخب "همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی"؛ جمعی از نویسندگان
    آفتاب     

    منبع مطلب : job.drtaftiyan.com

    مدیر محترم سایت job.drtaftiyan.com لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    هدف اصلی پیام های رسانه ای اقناع مخاطب است/با یادگیری سواد رسانه خود را در مقابل رسانه ها واکسینه کنیم | پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار

    به گزارش ایلام بیدار ، «ناهید نظری» دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی در استان ایلام ، با تبیین ضرورت فراگیری مهارت سواد رسانه ای برای آحاد جامعه اظهار داشت:  امروزه کاربرد و مصرف رسانه های شبکه های اجتماعی بخش جدایی ناپذیر زندگی روزمره و تجربه هر روزه افراد شده است.
    وی با بیان اینکه به منزله یک روند جهانی؛ کاربران ایرانی نیز از طریق رایانه و تلفن همراه و تبلت دست کم عضو یکی از  رسانه‌های اجتماعی آنلاین یا موبایلی هستند و از طریق آن پلت‌فرم به تعامل با دیگران می پردازند، تصریح کرد:  رسانه های اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه بیش از پیش در حال گسترش هستند و تمامی افرادی که به تلفن همراه هوشمند دسترسی دارند روزانه با انبوهی از پیام‌های رسانه‌ای  مواجه اند که  اکثرا نیز با هدف اقناع مخاطب تولید می شوند.

    دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی در استان ایلام، خاطرنشان کرد:  رسانه‌های اجتماعی امروزه مهمترین ابزارهای ارتباطی محسوب می‌شود و بخش‌های مهمی از زندگی فردی و اجتماعی ما به این رسانه ها گره خورده است، امروز ۱۰ سال پیش نیست که رسانه‌ها بخشی از دنیای ما باشند بلکه زندگی ما بخشی از دنیای رسانه ها شده است و به همین دلیل است که باید مهارت و سواد مقابله با رسانه ها را بیاموزیم.

    نظری تاکید کرد:  اگر در این فضا سواد رسانه ای نداشته باشیم ملعبه دست تولیدکنندگان رسانه‌ای خواهیم شد و تولیدکنندگان پیام‌های رسانه‌ای هستند که ما را به سمتی که خود می‌خواهند می‌برند. 

    وی با تاکید بر مخاطب فعال بودن در این عرصه،  بیان داشت:  باید با فراگیری مهارت استفاده و تحلیل پیام‌های رسانه‌ای و توانایی درک انتقالی آنها رژیم مصرف درست رسانه ای داشته و خود را در مقابل رسانه ها واکسینه کنیم.

    نظری در ادامه ضمن تشریح اهداف نهضت نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی(نسرا) در استان ایلام، تشریح کرد: این نهضت در راستای آگاهی‌بخشی به عموم مردم در استفاده موثر و فعالانه از رسانه قدم برمی دارد  و ضمن فرهنگ سازی، استفاده صحیح از رسانه را فارغ از نگاه‌های نادرست خوشبینانه یابدبینانه نیاز جدی جامعه دانسته و  خود را موظف می‌داند تا بار این امر را به دوش گرفته و نقش یاری گرانه در کنار مردم داشته باشد.

    دبیر نهضت سواد رسانه ای استان ایلام،  اضافه کرد:  نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی بسیج در گام اول سواد رسانه ای را به عنوان مبنا و آغاز کار پذیرفته اما تلاش دارد تا علاوه بر بستر سازی برای گسترش سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی به عنوان یکی از راهکارهای مبارزه با آسیب های رسانه و فضای مجازی دیگر راهکارهای تربیت کاربر فضای مجازی در حد وسع اندیشیده و اقدامات لازم را به عمل آورد.

    وی گفت:  از این رو این نهضت در ابتدا به تربیت مدرس سواد رسانه‌ای و فضای مجازی مبادرت کرده و سپس از طریق تزریق این مدرسان به بستر های آموزشی موجود و در حال ایجاد توسعه می یابد.

    نظری با تبیین اقدامات این نهضت در استان ایلام تصریح کرد:  نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی با عضویت اساتید و دانش‌پژوهان دانشگاهی و حوزوی دارای سابقه تدریس و توانمند در عرصه تبلیغ و ترویج گفتمان سواد فضای مجازی با هدف شناسایی و سازماندهی فعالان این عرصه، پشتیبانی ایجاد زمینه هم اندیشی و هم افزایی میان مدرسان و به کارگیری موثر آنان به عنوان یک مجموعه مردم نهاد تلاش میکند  با استفاده از ظرفیت بسیجیان شبکه نخبگانی کارا و فعالی را در استان ایلام شکل دهد.

    وی افزود:  نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی در استان ایلام با استفاده از ظرفیت بیش از ۶۰ مدرس سواد رسانه که آموزش های تخصصی را بصورت متمرکز گذرانده اند،  اقدام به برگزاری دوره های آموزشی و کلاس های مستمر سواد رسانه ای ماهانه بیش از ۳۰ کلاس حضوری و مجازی در همه شهرستانها نموده است.

    نظری اضافه کرد: تهیه و تولید محتوای آموزشی، پرده نگار تخصصی سواد رسانه،  جزوه،  خلاصه کتاب، موشن گرافی و پادکست، ایجاد، اداره و به روز رسانی مستمر کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرام نسرای استان ایلام از دیگر فعالیت‌های تربیت و آموزش بسیج در راستای نهضت سواد رسانه‌ای در استان ایلام می باشد.

    منبع مطلب : www.ilamebidar.ir

    مدیر محترم سایت www.ilamebidar.ir لطفا اعلامیه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 10 روز قبل
    1

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید